Search This Blog

Thursday 18 April 2013


4 web berita

Tajuk : Kanser Usus

Sinopsis :  kanser kedua paling lazim menyebabkan kematian dengan anggaran 3,500 kes baru setahun. Dikatakan ada kaitan dengan tabiat pemakanan dan gaya hidup seseorang. Proses ini mengambil masa bertahun-tahun dan tidak menunjukkan gejala jelas sehinggalah ia semakin teruk. Maklumat tentang tanda-tanda kanser usus.


Tajuk : Geng samseng dibuang sekolah.

Sinopsis : Tindakan sewajarnya dikenakan terhadap beberapa pelajar kaki buli yang juga ‘pelakon’ utama dalam rakaman video yang tersebar di YouTube membabitkan sekumpulan pelajar sebuah sekolah menengah di Miri, baru-baru ini. sekumpulan kaki buli membabitkan pelajar sebuah sekolah menengah membelasah seorang pelajar lain yang didakwa berlaku di bandar raya.Tindakan gantung sekolah dikenakan terhadap pelajar terbabit.



Tajuk : Tiada elaun perjalanan bagi yang balik mengundi.

Sinopsis : Pengerusi SPR jawab persoalan oleh segelintir pihak sama ada pengundi yang bekerja di luar kawasan daftar pemilih diberikan elaun perjalanan sekiranya pulang ke kampung halaman untuk mengundi. Parti politik yang menyediakan elaun kepada pengundi untuk balik mengundi, Abdul Aziz berkata elaun itu tidak akan dianggap rasuah sekiranya diberikan tanpa syarat.



Tajuk : Ibu tunggal diberi kad diskaun 1 Malaysia.


Sinopsis : Barisan Nasional (BN) hari ini mengumumkan pemberian Kad Diskaun 1Malaysia kepada ibu tungggal di seluruh negara selain menimbangkan beberapa perkara lagi untuk kemudahan golongan tersebut.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0418&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_27.htm#ixzz2Qovj1veM
Hakcipta terpelihara 


 4 web/blog pembelajaran bahasa Melayu

Tajuk : Pembangunan Laman Web Berdasarkan Pembelajaran Berasaskan Masalah Bagi Tajuk Animasi 2D Dan 3D.
Sinopsis : Kajian ini bertujuan untuk membangunkan laman web yang menyediakan ruangan pembelajaran tajuk animasi 2D dan 3D yang interaktif berasaskan strategi pembelajaran berasakan masalah (PBM).

Tajuk : Masalah penguasaan Bahasa Melayu  di kalangan pelajar  tahun enam.

Sinopsis : Kajian kes ini cuba meninjau masalah penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajar  tahun  enam di bawah Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) dari       sudut  umum.


Tajuk : Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu Berbantukan Komputer (BMM3105)

Sinopsis : Blog Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu Berbantukan Komputer (BMM3105).Kemahiran teknologi maklumat untuk diaplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran khususnya dalam mata pelajaran Bahasa Melayu.


Tajuk : Teknik-Teknik Pengajaran Bahasa

Sinopsis : Teknik-Teknik Pengajaran Bahasa dan tujuan-tujuannya.

No comments:

Post a Comment